Dla poszukujących pracy
Kilka zasad dotyczących przygotowania się do rozmowy z pracodawcą:
- Do rozmowy musimy być przygotowani:
- zastanówmy się jakie są wymagania stanowiska i jakie elementy z naszego CV mogą się przydać
- odszukajmy informacje na temat firmy – czym się zajmuje, jakie ma działy, od kiedy funkcjonuje itp.
- Podczas rozmowy:
- podkreślajmy te informacje, które mogą być potrzebne na danym stanowisku pracy
- bądźmy na „TAK” – pokażmy się w pozytywnym świetle
- warto „dostroić” się do rozmówcy – tempem mówienia, mową ciała
- unikajmy dyplomatycznie trudnych tematów ( polityka, dzieci itp. )
- dbajmy o komunikację niewerbalną ( kontakt wzrokowy, otwarta postawa ciała )
- mówmy więcej niż osoba prowadząca rozmowę ( ok. 70 % czasu )
- Na zakończenie:
- mamy prawo do zadawania pytań
- upewnijmy się jakie są dalsze etapy lub – kiedy możemy się spodziewać odpowiedzi
- podziękujmy za poświęcony czas
Im bardziej nasze kwalifikacje, predyspozycje, osobowość są dopasowane do wymogów stanowiska pracy tym większa szansa na zatrudnienie. Pamiętaj, aby być sobą!